5 tipů pro SEO optimalizaci vašeho webu
Optimalizace webových stránek pro vyhledávače je obecně běh na dlouhou trať. Připravili jsme pro vás základní tipy dnešní doby, jelikož časy, kdy roboti reagovali převážně na kvantitu klíčových slov a zpětných odkazů webu, jsou minulostí.
Rychlost
Odstraňte vše, co zpomaluje vaše webové stránky. Rychlost webu je důležitá nejen pro uživatele, ale také pro vyhledávače.
Google od roku 2010 zahrnul do svého vyhledávacího algoritmu ukazatel rychlosti načítání webu. Je taky prokázáno, že skoro 40 % lidí opustí stránky, které se načítají déle než 3 sekundy.
Doporučujeme odstranit například veškeré nepoužívané WordPress pluginy, zamyslet se nad použitím komprese velkých obrázků, odstranit flash
grafiku, apod.
Pokud potřebujete zjistit, jak na tom váš web z pohledu rychlosti, doporučujeme použít nástroj PageSpeed Insights od Google vývojářů.
Obsah
Kvalitní obsah se správnou optimalizací klíčových slov je základ. Uživatelé tak budou na vašich stránkách trávit delší čas, začnou web sdílet a pro vyhledávače se vaše stránky stanou relevantnější než stránky konkurence.
- Vyvarujte se duplicitního textu
- Publikujte delší, kvalitní přehledné texty s kvalitní segmentací (nadpisy, odstavce, odrážky a číslování, obrázky, ztučnění vybraných slov, apod.)
- Nezapomeňte na linkbuilding, odkazujte nejen na své stránky, ale také na stránky z vaší oblasti působnosti
Meta tagy
Zkontrolujte, zdali máte vyplněné meta tagy pro titulek a popisek, jelikož se jedná o dva důležité elementy, které se jednak zobrazují ve vyhledávání, ale také rozhodují o tom, zda na vaši webovou stránku uživatel zavítá či nikoliv. V obou atributech používejte klíčová slova, která jsou důležitá k obsahu vašich stránek. Dbejte na to, aby délka titulku nepřesáhla 70 znaků a délka popisku 160 znaků.
Nevíte si rady? Zkuste se při tvorbě meta tagů inspirovat výsledky vyhledávání při zadání konkrétní fráze.
Klíčová slova
Udělejte si analýzu klíčových slov a stanovte hlavní klíčové slovo pro všechny stránky vašeho webu. Výsledná klíčová slova rozmístěte napříč celým webem rovnoměrně, jelikož některé vyhledávače penalizují stránky s přemírou stejných slov.
Pokud chcete zjistit, z jakých klíčových slov se lidé dostávají na vaše stránky, vyzkoušejte nástroj Google Search Console. Pomocí této utility zjistíte, jak se zobrazuje obsah vašeho webu uživatelům na Google a případně problémy, na které Google při procházení vašeho webu narazí, můžete opravit.
Obrázky
Obrázky jsou významným podporovatelem podstatnosti vaší webové stránky. Při vkládání obrázku do webu proto nezapomínejte vyplňovat atribut
pro alternativní text, který pomáhá vyhledávačům pochopit obsah stránky.
Potřebujete poradit nebo optimalizovat web pro vyhledávače? Kontaktujte nás prosím na info@softweb.cz